Bmw E46 Kasa Araçlarda Kronik Sorunlar

Bmw marka araçlar türkiye piyasasında hep korkuyla yaklaşılan araçlar odu işte bende yıllarca cesaret edemediğim için bmw hayali kursamda bir türlü adım atamadım. Fakat radikal bir karar alrak 2016 yılında 2011 model 53000 km Seat Leon 1.2 tsi sattım ve E46 kasa bmw bakmaya başladım.. Uzun süren araştırmalar sonunda 2005 model dışında E46 almam yönünde gerek forumlarda gerekse çevremden tavsiyeler geldi. Şanslı biriyim sanırım 2. sahibinden istediğim aracı buldum.. Şimdiye kadar hiçbir aracıma muayene ve yağ bakımı dışında bakım yaptırmadan her yıl sonunda satar değiştirirdim ama bmw de karekterim değişti. Araca binmek için sabırsızlanıyorsun kapıda durması seni tahrik ediyordu. Araç şuan hala bende ve 2 yıl oldu araca benden önce çok iyi bakmışlardı 1 parça sürtme dışında boya dahi yoktu.. Çevremde görenler aracı 2010 model falan sanıyorlar deri koltukları okadar temizdi ki yenimi koltuklar diye soranlar vardı.


Aracıma bende çok titiz davrandım karnı ağrızasa soluğu borusan serviste aldım. Çok iyi yaptığımın farkına vardım bmw serisi araçları özel servisler ya korkuyorlar bakmaya yada bilmedikleri çözemedikleri için bocalıyorlardı. Anlamayanlar zaten aracı pert ederdi.

Evet borusan servise fazla para verdim bakımlar için ama yaklaşık 90 bin km 2 yıl içinde hiçbir zaman yolda bırakmadı beni..
Aracıma küçük bir alt bakım salıncak burçları değişimi, kronik sorun olan elektrik tesisatı kırıkları nedeniyle küçük elektrik problemleri ve en son kam mili sensörü dışında hiçbir sorun yaşamadım araçta.. Aynı zamanda araç yakıt ve performans olarakta gayet tatminkardı. Çevredeki bakışlar farklı bir boyut tabiki bmw arması göründüğünde herkesin bakışı değişiyor. Yakıt istasyonlarındaki oto yıkamacılarda dahil.. Muhabbet kuranlar araçla ilgileniyor aslında kaç model nasıl yakıt diye bilgi almaya çalışıyorlar.

Aracın 2005 serisine yönelmekle doğru karar vermişim araç çift vanos ve e87 motor diye bilinen motora sahip N45 motor valvetronik yok ve yağ basıncı ile egzos ve emme vanoslarını çalıştırıyor.
Vanoslar araca titreşimsiz bir motor düşük devirlerde yüksek tork ve rahat bir sürüş sunuyor araç gaz pedalına aynı oranda güç sunuyor ve hissediyorsunuz bunu

Araçta bence en önemli konu yağ ve yağ filtresi yağın eskimesini beklemeden değiştirirseniz vanoslar sorun yaratmaz ben 25000 kmde yağ değişimi yaptım bir defasında ve vanos ve lifter sesi ortaya çıktı. Bir kaç müdahale ile sorunu çözdüm fakat bu defada vanos zincir sesi gelmeye başladı.
Ve sonuç borusan serviste vanosları değiştirdim ve araç zincir sesinden kurtuldum aslında bir sorun yoktu performas için fakat daha önce dediğim gibi nazik davranmak lazım ki iyi yaptığımın farkına vardım çünki sesin kaynağı zincir paletinin kırılmasıymış bunu anladım.. Ve parçalar kartere düşmüştü temizlendi ve yenisi ile değişimi yapıldı. Şimdi uzun yıllar hizmete devam ....

İletişim için yotube https://www.youtube.com/channel/UCL-wr89uqYnn4Emm2gBDUyw  Barbaros kızılelma

Yorum Gönder

24 Yorumlar

  1. Bir E46 316Ci sahibi olarak, anlattığın bir çok şeyi deneyimledim. Bu konuda bilgi almak isteyenler için çok güzel bir içerik yazmışsın, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Selamun aleyküm bende 2005 e46 var yazdıkların çok iyi ama 2005 model dışında almamı istediler de işiniz bende var 316i ful orjinal kız gibi yani 2005 model 46 kasa çok iyi bence gazda bile kadran dönyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl yani 2005 dışında almanızımı istediler..

      Sil
  3. Selâm aleyküm arkadaşlar bende 2001 model 320i e46 var aracın bazı sorunları var BMV den anlayan en az 10 ustaya götürdüm ve sorunu bulamıyorlar yardımcı olursanız size dua ederim.Araç rolentada çalışırken sıkıntı yok direksiyonu çevirince stop ediyor.vitese atıyorum tam kalkacağı zaman stop ediyor otomatik araç viteste stop ediyor ve yolda giderken araçta çekiş hiç yok motor devir yağ devir saati dibe vuruyor araç 20 km hıza çıkıyor kafayı yemek üzereyim lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Ekranda arıza uyarıları varmı...

      Sil
    2. Senin Araçta Egzos içinde kurum is varmı... Yada yağ eksiltme aşırı duman benzin kokusu... Lpg varsa lpgde deneme aracı benzinde dene arıza uyarıları varsa eml motor arıza lambası cihaza bağlamadan işlem kesinlikle yaptırmayın...

      Sil
    3. https://www.youtube.com/watch?v=II5UIIpfI1s&feature=emb_title yorum kısmına yazın sorununuzu birde

      Sil
  4. Alemünyüm motor civata tutmuyo harerete gelmiyo at çöpe bmw çöp araba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyorsun bu Almanlar anlamıyor arabadan demirden yapacann :)

      Sil
  5. Bende 3.16 2001 mode e46 kaşa var sorun suki bir iki vites geçişlerinde arkadan küt diye sesler oluyor kalkışlarda ses arkadan geliyor ama nasıl neden geliyor çözüm bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaft gibi duruyor araç vites alttığında tak viye vuruyor sa şaft köselesi yuvarlak bir kauçuk parça ekranda uyarı yoksa dişli işareti gibi sarı sorun yok ses binmeye devam ses genelde var dediğim sesse eğer

      Sil
    2. Şaft burçları degişecek

      Sil
    3. Bendede 99 model e 46 var vites gecişlerinde arkadan gelen küt sesi bendede var bu tüm e 46 modellerde var. Sorun olmaz.

      Sil
  6. 2004 model 3.16i E46 alacağım bu N45 motormus bu motora çok sorun çıkarır diyorlar gerçekten çok sorun cikariyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu diyen kimse ona girsin bu n45 motor.... SOrunları yazdım yukarıda bunun dışında sürücü mal değilse sorun çıkmaz ömürlük motor

      Sil
  7. Aracım bmw e 46 318i araç kontaği acinca bazen lpg göstergesine elektik vermiyor marşa uzun sure basinca boğularak aliyo sorun nedir acaba?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba e46 330i düşünüyorum kullanan yada bilgisi olan var mı nasıl bir araçtır kronik sorun ları varmı dır

    YanıtlaSil
  9. 2005 E46 320d kullanıyorum, aracı 2020 Mayis ayında satın aldım . Yakıtı 5.5 lt ydi , 2021 Şubat ayında yakıt 7.7lt gösteriyor soğuk bu kadar etkiler mi yakıtı ? Yada bir sorun mu var acaba

    YanıtlaSil
  10. 2005 E46 320d kullanıyorum.Araci 2020 Mayıs ayında satın aldım 369 bin km'de .2021 Şubat ayında 392 bin km'ye kadar geldim turbo ve enjektör haricinde büyük bir masrafim olmadı. Şu anda 7.7 litre yakıyor yazın 5.5 lerdeydi. Soğuk bu kadar artırır mi yakıtı ? Yoksa başka bı sorun mu var acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğukla ilgisi olmamalı araçta herhangi bir arıza ışığı yanıyormu enjektör gibi turboya bi baktır bence farkında değilsinizdir ama turbo nedeniyle performans kaybı vardır araçta

      Sil
  11. E 46 2004 3.16 i var araç eml arızası verior ve rolanti dalgalanmasi yaşanıyor ariza verince sıfır gaz kelebegi takıldı gene aynı lütfen yardım çoğu usta boşa paramı aldılar araba düzelmedi mağdurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracın beynine baktır muhtemelen kartında iksitlenme vardir..direk beyinciye git 700tl masraf çıkar 3n fazla ustaya verirsen 2000 der sana

      Sil
  12. 3.20 ci almayı düşünüyorum motorda sorun olursa masraf kaç paralara çıkar teşekkür ederim bilgilerinizi bekliyorum arkadaşlar

    YanıtlaSil
  13. E36 almak istiyorum 3.18 is problemleri nelerdir dostlarım

    YanıtlaSil

Barbaros Kızılelma